ارز اربعین به صورت دینار به زائران پرداخت می‌شود مشترکان برق خانگی خراسان رضوی ۲۷ میلیارد ریال پاداش گرفتند افزایش ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان در ۲ ماه نخست سال ۱۴۰۳ طرح «از مزرعه تا سفره» با هدف تامین کالا‌های پر مصرف مردم در مشهد اجرا می‌شود قیمت موبایل یک روز پیش از انتخابات به چقدر رسید؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد چند؟ (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | دلار در کانال ۶۰ هزار تومان یک روز قبل از انتخابات برخورد با مشاوران املاک قانون‌گریز در مشهد (۱۴ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا لوین ۳.۳ میلیارد تومان تعیین سقف اجاره‌بهای مسکن به کمک مستأجران آمد قیمت امروز خودرو‌های ایرانی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) طلای جهانی خیز برداشت (۱۴ تیر ۱۴۰۳) سقف اجاره بها در مشهد؛ ۲۵ درصد | میزان افزایش قانونی اجاره بها در مشهد معادل ۷۰ درصد تورم خرداد خراسان رضوی است گزارشی از نمایشگاه تخصصی معدن و زمین شناسی در مشهد ایران خودرو تعدادی از خودرو‌های خود را به روش مزایده به فروش می‌رساند + جزئیات متوسط قیمت مسکن در تهران اعلام شد میوه را امروز گرانتر از این قیمت‌ها نخرید (۱۴ تیر ۱۴۰۳) ماجرای حذف متقاضیان مسکن ملی چه بود؟ هفته آینده، آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی (۱۴ تیر ۱۴۰۳) جریمه شرکت مشهدی به‌علت اجرا‌نکردن تعهدات ارزی اظهارنظر‌های بورسی جلیلی و پزشکیان در آخرین مناظره چه بود؟ دولت سیزدهم ساخت بیش‌از ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در خراسان‌رضوی را عملیاتی کرد قیمت گوشت مرغ در بازار مشهد کاهشی است (۱۳ تیر ۱۴۰۳) بورس، سبزپوش به استقبال انتخابات رفت | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۳ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه در مشهد ارزان شد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۷۰۰ هزار تومانی سکه امامی با مبلغ ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، از کدام موبایل‌ها می‌توان خرید؟ (۱۳ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

 کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی سه ساله خانه‌دار می‌شوند!

  • کد خبر: ۵۱۷۱۲
  • ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
  • ۴۱
 کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی سه ساله خانه‌دار می‌شوند!
به‌دنبال امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان وزارت کار، شرکت عمران شهر‌های جدید و اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران ایران، ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران در شهر‌های جدید کلید خورد.

به گزارش شهرآرانیوز، به موجب تفاهم‌نامه‌ای که سال گذشته میان وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید، مقرر شد ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان در دستور کار قرار گیرد و تمهیدات لازم در این خصوص پیش بینی شود.

 

در این راستا اخیرا تفاهم نامه سه جانبه‌ای میان وزارت کار، شرکت عمران شهر‌های جدید و اتحادیه اسکان منعقد شده که بر اساس آن، اتحادیه تعاونی‌های مسکن کارگران (اسکان) مدیریت ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی را برعهده گرفته که ۱۰ هزار واحد آن حداکثر ظرف مدت ۳۶ ماه در ۱۲ شهر جدید احداث خواهد شد و کارگران شهر‌های جدید در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، بوشهر، تهران، سمنان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی و سیستان و بلوچستان از اجرای این تفاهم نامه بهره‌مند خواهند شد.

 

آنطور که صادقی فر ـ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ـ می‌گوید با امضای این تفاهم نامه سه جانبه اولین قرارداد اجرای طرح اقدام مسکن ملی ویژه مشمولان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی با هدف ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید آغاز می‌شود.

 

او می‌گوید: آن دسته از مشمولین که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام و پس از تأیید و احراز شرایط، آورده اولیه خود را واریز کرده باشند در اولویت واگذاری هستند و در فاز بعد، تعاونی‌های مسکن واحد‌های تولیدی و صنعتی در اولویت قرار می‌گیرند.

 

معاون وزیر کار ابراز امیدواری کرده با توجه به سرعت عمل اتحادیه اسکان و همکاری مطلوب شرکت عمران شهر‌های جدید در شناسایی زمین با اخذ مجوز‌های لازم طی هفته‌های آینده عملیات ساخت واحد‌های مسکونی برای کارگران آغاز شود.

 

در طرح احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن کارگری که تفاهم نامه آن دی ماه سال گذشته به امضا رسید، وزارت راه و شهرسازی متعهد شده در حوزه مسکن کارگری نسبت به تجهیز منابع و زمین اقدام کند. وزارت کار نیز از طریق سازمان‌های زیرمجموعه و منابع بانک‌های عاملی که در اختیار دارد به تامین مالی و آورده متقاضیان کمک خواهد کرد.

 

در حال حاضر ظرفیت‌های قانونی بسیاری برای تأمین مسکن کارگران وجود دارد. فعالان کارگری معتقدند در ماده ۱۴۹ قانون کار برای تامین مسکن کارگران تکالیفی بر عهده جامعه کارفرمایی گذاشته شده است که می‌توان با استناد به این ماده قانونی، از ظرفیت شهرک‌های صنعتی استفاده کرد و کارفرمایان را برای تامین زمین و مسکن کارگران مشارکت داد.

 

محمد جعفر کبیری ـ معاون امور تعاون وزارت کار ، از اختصاص خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی به ۷۵ هزار تعاونی مسکن با اولویت تعاونی‌های مسکن کارگری خبر داده و می‌گوید: بانک توسعه تعاون این تسهیلات را با اولویت مسکن کارگری اختصاص داده و به طور میانگین به ازای هر واحد مسکونی ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی شده است. مدت بازپرداخت تسهیلات مذکور ۱۰ ساله بوده که با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

 

کارگران مشمول می‌توانند هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند و هم به عضویت تعاونی‌های مسکن درآیند. به موجب این طرح زمین در اختیار تعاونی‌های مسکن کارگری قرار می‌گیرد و از زمین‌های جوار شهرک‌های صنعتی که امکان ساخت در آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود.

 

وی درباره نحوه عضویت کارگران و ثبت نام در این طرح می‌افزاید: اکثر کارگران یا عضو تعاونی‌ها هستند یا تشکل کارگری دارند و می‌توانند از طریق آن‌ها برای ثبت نام و عضویت اقدام کنند، ولی چنانچه عضو هیچ تعاونی مسکن یا تشکل کارگری نباشند می‌توانند درخواست خود را به کارفرمایان ارائه دهند و یک تعاونی مسکن تشکیل دهند و در نهایت از طریق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون بدون مراجعه حضوری تعاونی خود را به ثبت برسانند.

 

کبیری می‌گوید: کارگران مشمول این طرح می‌توانند هم در طرح مسکن ملی ثبت نام کنند و هم به عضویت تعاونی‌های مسکن درآیند. به موجب این طرح زمین در اختیار تعاونی مسکن کارگری قرار می‌گیرد و از زمین‌های جوار شهرک‌های صنعتی که امکان ساخت در آن‌ها وجود دارد، استفاده می‌شود.

 

واگذاری زمین در طرح اقدام ملی مسکن، به سه شیوه اجاره بلندمدت ۹۹ ساله، فروش اقساطی و واگذاری مشارکتی خواهد بود که با مذاکرات انجام شده و در راستای تجمیع منابع برای تسهیل در ساخت واحد مسکونی، بهره مندی افراد به شیوه اجاره بلند مدت ۹۹ ساله خواهد بود. جامعه هدف طرح، کارگران هستند و بر این اساس وزارت کار شناسایی خانوار‌های فاقد مسکن را برعهده دارد.

 

 به دنبال امضای تفاهم نامه سه جانبه اخیر و برنامه دولت برای تامین مسکن کارگران و بازنشستگان، عملیات ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی ویژه مشمولان قانون کار و تامین اجتماعی با تلاش وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی در عرض سه سال آینده اجرایی خواهد شد که گام بزرگی در جهت تسهیل شرایط خانه دار شدن کارگران و احداث واحد‌های مسکونی مناسب و ارزان قیمت خواهد بود.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲۱
دادخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
3
3
اعلام کردید هرکس با بیش از 10 سال سابقه میتواند بازنشسته شود تبصره و ماده و اما نداشت و هرکس مطابق سالهای کارکردش در ماه حقوق میگرفت و حالا به عناوین مختلف از افراد زیر 20 سال که نیازمندترن بیشتر کسر میکنند انصافه؟
بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
0
15
لازم نکرده همش وعده سر خرمن میدید شما اگه راست میگید تو این گرونی و تورم سر سام آور حقوق ما رو زیادتر کنید به قول شاعر بزم نمیر بهار میاد کمبوزه با خیار میاد خیلی به فکر بازنشسته های تامین اجتماعی هستید حقوقهامون رو همسان سازی کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
باز شوخی کردین سی ساله خانه دارنشدیم حالا سه ساله
کبیری
France
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
با نسولین تامین اجتماعی با چه فکری یه حقوق را بین نفر تقسبم میکند یهزن که شوهرش فوت میکنه باید از گرسنگی بمیرد حقوق من با ۲تا دختر تقسیم میشه با ۶۹۰ تومن چه جور باید زندگی کرد خدا نگذر از شما ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
خدامیدونه بازچه خوابی برای کارگربدبخت دیدن.آقاجیبهای ماخالی خالیه بخدا
محمدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
سلام نحوه ثبت نامش توضیح بدین لطفا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
وزیر محترم راه شما را به خدا قسم فقط کار گران افراد کم در امد کمک کنید خا نه دار بشوند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
طبق معمول تو دونقوز تپه ، میخوان بیابان زدایی کنند جای درخت انبوه سازی میکنند که از جنس بنجل استفاده میشه
داود
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
با سلام
گفته بودند از اول آذر ماه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشاغل سخت و زیان آور افزایش می یابد ، اما هیچ خبری نشد ! آقایون مسئول چرا جوابگو نیستید ؟ دروغ پشت دروغ !
احسان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
سلام شما مسکن بدهید این دیگه چه دروغی است شما ها اگر خدا و قرآن را قبول دارید به بازنشستگان بدبخت تامین اجتماعی هم مثل بازنشستگان خوشبخت لشگری و کشوری افزایش حقوق بدهید مانند آنها همسان‌سازی حقوق نمایید. ما بازنشستگان تامین اجتماعی زیر بار گرانی هر روز ضعیف و نحیف می شویم.
محمد بازنشسته تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
جناب وزیر ،خونه ومسکن پیشکش ،،حقوق مارو اضافه کنین ،تا شما بخواهین مسکن به بازنشسته ها بدین عمر ما کفاف نمیده مگر ما چند سال دیگه زنده ایم فکر نون براما بکنین ،،با این چندر غاز حقوق زنده نمیمونیم که خانه داربشیم ،
شاپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
باسلام کسی که نمی‌تواند حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را برابر تورم افزایش دهد حتما هم 3ساله برای کارگران کاخ میسازد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
کارگران هرکس پول داره فعلا پولشو بده تاانشاالله یه روزی از همین روزها بادرنظرگرفتن تورم سالانه خانه دارشوید ما که سی سال کار کردیم نتوانستیم خانه از کارفرما یا وزارت کار بکیریم خداشاهده حتی نه خانه ی استجاری نه حتی یک ریال وام هم بما ندادند تازه بازنشست که شدیم مبلغی هم بابت مسکن ازمان کم میکنند اززانوی خودتان بگیرید وبه امید خدا بلند شوید
بلوچستانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
3
نمیخواد مسکن وعده سر خرمن بدین حقوق همسان‌سازی کنید مگر چقد عمر می‌کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
بجزخوزستان
مهتاب نیکخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
4
قراره طرح ملی مسکن در کدام قسمت شهرها ساخته شود؟ حتما" کیلومترها فاصله با داخل شهر و برای ایاب و ذهاب ساعتها و هزینه بالایی کرد.. حداقل از طریق زمینهایی که در اختیار بنیاد مسکن و مصادره شده و جزو املاک و مستغلات دولت میباشد استفاده شود، فردی محل کارش مرکز شهر قرار داره و این مسکن بیرون شهر احداث ‌بشه، ارزشی نداره ... داخل تهران زمینهای زیادی پنجاه ساله بلا استفاده مونده ،، چرا؟؟؟؟
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
بزک نمیربهارمیاد.همنجوری که میخواست آب وبرق مبت ومجانی خانه مجانی بشه اینم میشه ۳۶مانه ۳۶۰سال دیگه
حسين خدادادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
سلام با ٣٣ سال حق بيمه ٢١٠٠ ميليون اول حقوقشو بده بعد حرفهای ديگر بزن
ن ع
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
3
مطمئنا این برنامه های تبلیغی سرکیسه کردن دیگری از خدمات سازمان تامین اجتماعی است . چون ابتدا باید هر کارگر یا بازنشسته باید میلیونها پول به حساب این حضرات پرداخت کنند تا اینها برنامه ریزی کنند . اما متاسفانه سفره کارگران خالی و بازنشسته ها در گل مانده . سرانجام زمین از دولت می گیرند بعد از چند سال مثل مسکن همانند مکن مهر می سازند که بعد از مدت کوتاهی خراب می شود .
صالحه میرزاخواه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
اقای نوبخت در پایان دوره اقای روحانی از خودت نام نیک بر جا بگذار .هر موقع تصویرت در تلویزیون پخش میشود ندیدم کسی ارزوی سعادت ونیکبختی برایت بکند .پول بیت المال خوردن نداره از زمانهای قدیم اینگونه بود الانم همین خوردن نداره از،ما گفتن بود
مستمری بگیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
اگه قصد خدمت کردن داریدعرضه و لیاقت به خرج بدید و حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی رو مانند کشوریها افزایش بدین، خانه پیشکش شما ،خودتون برید اونجا زندگی کنید.
بازنشسته بی خانه
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
3
اول میخواید مصالحه کهنه و وامونده رو توی کار بندازید
دوم میخواید مثلا کار آفرینی کنید ، اونم نه واسه کارگر واسه پیمانکارهای بیچاره .
بعدشم میخواین این شهرکهای معیوب و جن زده و وصله پینه و دور از شهر رو به یه سرانجامی برسونید.
بازنشسته ای مثل هم که هنوز کرتیه خونه میدم ، هیچ جایی در معاملاتتون نداره..... یه روزی جواب مارمولک بازی هاتونو میدین.. این خط این نشان...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
3
طرحتون چرافقط برای شهرهای بالاست مگه خوزستانیاادم نیست چراطرح رابراخوزستان نزدین بدبخترازهمه جاخوزستان که بارون امسال هم خونهاشون رفتن زیراب هم سقفاشون چکه میکردن ایااین انصافه طرحتون فقط برای شهرهای دیگه وشهربالاییاباشه برای خوزستان نباشه چرا؟
جمال خردمند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
با سلام آیا به غیر از شهر هایی که نام بردید در شهرهای دیگری اجرا نمیشود ما که خوزستانیم میتونیم ثبت نام کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
سه سال نوری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
تواین ۸سال چه غلطی میکردید اجر رواجر نذاشتید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
امیدوارم دولتمردان بزودی توبه کنید خزانه از دروغهای شما پر شده واز سرمایه کشور خالی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
3
حیف که خنده ام نمیاد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
انگارازجیب پدرشون میدن مردم بدبخت کردین با بی تدبیری ونادانشی بسه کم مردمو هیچ کنید همه دارایی شما هم مال مردم یه مقدار بخودتان بیاین
زارعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
2
زمین اگه به تعاونی ها واگذار بشه فاتحه اش رو باید خوند کلاه برداری واختلاس میکنن رو مردم رو گرفتار بعدا کارگر باید بزنه توسرش
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
1
2
سنگ بزرگ علامت نزدن است شما از عهده همسانسازی حقوق باز نشستگان تامین اجتماعی برنیامدید بعد وعده مسکن میدهید یکم خحالت بکشید مسولان تامین اجتماعینگاه کنیدمسولان کشوریها ولشکریها از شما جلو زده اند هم در راستگویی هم عمل به وعده
کارگر
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
شما اقدام کن بساز بعدش سازبگیرید دستتون بگید ساخت انجام شد حالا بیایدجلو معامله کنیم
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
چراغ ظلم نسوزدهرگز،گرامشب سوخت شب دیگرنسوزد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
1
آخه با دومیلیون حقوق چطور میتونه خونه دار بشه که این همه بوق وکرنا راه انداختی کارگر بازنشسته خرج زندگی را ازکجا بیارن
ازکار افتاده
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
بابا یکم انصاف داشته باشید ، یه از کار افتاده با ۲۲۰۰ حقوق که تو هزینه زندگی و تهیه دارو و اجاره خونه مونده چطور میتونه از پس آورده اولیه و قسط وام بر بیاد؟
اگه خونه برای ماهاست ، پس رو توان ما اجرا کنید یا اینکه حقوقمون رو با کشوریها یکسان کنید
رمضان زاده محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
باعرض سلام
امیدوارم واقعا مسکن برا کارگران بی خانه در نظر گرفته شود
که زیر اجاره مسکن قد خم کرده اند
نه باز هم به نفع کسانی چندین خانه دارن ولی پول دارن باز در اولویت قرار گیرن
واقعا خواب کارگران بی خانه تعبیر می شود
واز مستاجری که تمام درامد خود را باید تقدیم صاحب خانه کند نجات پیدا خواهد کرد
ایا واقعی ؟؟؟؟؟؟؟
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
حتما استان آذربایجان غربی کارگر یا بازنشسته ندارد یا شاید جزو ایران نیست یا مسئول مطالبه گر ندارد چون در همه مسائل (اول شریم آخر خیر)
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۷
0
0
آره گل کاشتید حتما خونه به کارگران و بازنشسته ها میدید همانطور که ودیعه مسکن دادید حتما خونه هم میدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
0
0
سلام به جناب وزیران تا سفیران
ما نه خانه میخوایم نه حقوق اضافه نه خوراک بیشتر
تورو همون خدایی که قبول ندارید
مسخره مون نکنید برامون کافیه این حرفاتون یجورایی باعث تحقیر و زیر سوال بردن شعور ما مستمری بگیران هست
عقیل جامعی
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
من که نه خونه دارم نه زمین نه پول چیکارکنم توی شهرغربت بدون مسکن موندم
فرهنگ.کشاورز
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
سلام.باسه..بچه.
چکارکنم..خونه..ندارتوخدایک.فکرکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->